tisdag 21 september 2010

dagar

Ett av mina roligaste sidor är att vissa (sällsynta) dagar brukar jag slänga ur mig sanningar till höger och vänster där ena grodan efter den andra hoppar ur min mun.
Och det är sanningar som jag delar ut med största allvar och självsäkerhet.

Råkade vara på en sådan dag då sjävlförtroendet var på topp och jag kände mig jävlig kaxig att jag slängde ur mig ett av dessa sanningar till min chef. Resultatet?
Vilken-planet-kommer-du-ifrån-blicken.

En spåtant skulle säkerligen säga att dessa dagar infaller när en viss planet befinner sig på ett viss läge i den astrologiska kartan. Jag skulle tro att det handlar mer om klumpighet. I vilket fall brukar jag alltid skratta åt mig själv efteråt. Idag gjorde jag det, insåg vad jag hade slängt ur mig och skrattade högt på tunnelbanan. Brydde mig inte om att folk stirrade.