lördag 5 mars 2011

Part 1

Tycks ofta hamna i sådana situationer där jag under pratresan kommer på att den jag fint konverserar med (sådär på salongsvis) känner igen på något sätt.

Igår: medan munnen gick i 180 under ett samtal kom jag på att den fåordige killen jag pratade med (tänk hård envägskommunikation) var en känd musiker. Aha! tänkte jag när jag kom på vem det var, påpekade detta, och accelererade lite mer och började prata hiphop; Notorius BIG, Gang Starr, Lil' Kim och den svenska 90-tals hiphopscenen.
Det enda som Stefan Hellstrand Staffan Hellstrand fick ur sig var att han hade gjort en låt med Dogge på 90-talet och att han inte riktigt är inne på hiphop. Ok, eeeh, oj!
Jag rekommenderade honom att lyssna på Thomas Rusiaks Magic Villa.
Vi kände oss nog lite udda i varandras sällskap.